24 abr 2017

Sessió 9. CREACIÓ DE MATERIALS DIDÀCTICS I RECURSOS PER A L’APRENENTATGE AUTÒNOM

MARC DE REFERÈNCIA
En el context de la flipped classroom cal preveure la gestió del treball autònom de l'alumne. Castán et. al (2008), en el seu article titulat “Noves eines d’aprenentatge autònom en l’organització d’empreses (veure a: http://dugi-doc.udg.edu/bitstream/handle/10256/965/132.pdf?sequence=1), la creació de materials didàctics i recursos per a l’aprenentatge autònom parteix d’aprofitar els avenços tecnològics per tal de contribuir a millorar la docència presencial, però també per facilitar l’aprenentatge autònom amb noves eines d’aprenentatge virtual. “La finalitat (...) és dissenyar, crear implantar nous recursos didàctics en suport digital i multimèdia, mitjançant l’ús de les noves tecnologies, per tal de millorar els aprenentatges dels estudiants”.
Alguns exemples d’aplicacions que es poden utilitzar per tal de crear o gestionar recursos multimèdia poden ser, segons la finalitat que es busqui:

  1. Enregistrar explicacions:  Movenote, Educreations (iPad), Lensoo create (iPad i Android) i altres.
  2. Preparar el treball de vídeos de manera autònoma: Edpuzzle, VideoAnt, Videonot.es i altres.
  3. Preparar materials per a la posada en comú del treball autònom a l'aula: Kahoot, Mentimeter, Google Forms.

REFLEXIÓ SOBRE LA CREACIÓ DE RECURSOS PER A L’APRENENTATGE AUTÒNOM
El mestre que basi la seva docència en les necessitats des infants ha de tenir en compte la personalització de l’ensenyament. En aquest sentit, crear els propis recursos didàctics multimèdia (com per exemple, enregistrar-nos en vídeo, o agafant vídeos d’altres editats de manera que s’incideix en allò que m’interessa que aprenguin els infants) és un aspecte important a tenir en compte a l’hora de donar-hi resposta, ja que es faciliten explicacions i es deixa temps per entendre segons quins continguts puguin recuperar-los i repassar-los amb més calma des d’un altre espai que no sigui l’escola.
TASCA A REALITZAR
A classe, s’ha hagut de triar un dels programes exposats al “Marc de referència” i un contingut específic de primària a treballar per tal de crear un producte concret i compartir-lo amb la resta del grup. En aquest cas, s’ha utilitzat EDpuzzle, un recurs permet seleccionar vídeos de diverses plataformes, editar-los i prendre només el fragment que es necessita per una lliçó. A més, permet incrustar diferents tipus de preguntes per comprovar la comprensió dels estudiants. El contingut triat ha estat el de multiplicacions de dues xifres, pel que s’ha triat un vídeo que en fes referència (veure a: https://www.youtube.com/watch?v=aojUgpA5Fj8) i s’hi han adherit preguntes i comentaris relacionats amb el procés de realització de l’operació (veure resultat final a: https://edpuzzle.com/assignments/58fda1396954753e3058a15d/watch).

Captura de pantalla 2017-04-24 a las 8.52.11.png

No hay comentarios:

Publicar un comentario