Avui hem començat a dur a terme les pràctiques educatives,
relacionades amb l'ús de la tecnologia a l'escola, que, per grups, hem estat
preparant al llarg del semestre, per tal que es poguessin realitzar a l'aula de
TIC.
El primer grup en presentar la proposta ha estat el nostre,
titulada "Els mòbils a l'aula". En primer lloc, s'ha justificat
l'entrada d'aquests dispositius a la classe de primària, donat el seu caràcter
motivador, quotidià i relacionat amb la realitat dels infants a l'actualitat.
Pel que fa la part pràctica de la sessió, hem gestionat una gimcana matemàtica
en què els diferents grups de treball havien d'utilitzar el telèfon mòbil per
comunicar-se, buscar dades, calcular operacions, etc. L'estructura es basava en
anar donant pistes del lloc en què havien de realitzar la prova, enviar una
imatge d'aquest, realitzar la prova (tota la comunicació amb nosaltres, les
mestres, via WhatsApp) i tornar a trobar el lloc que indiqués la següent pista.
Al final de la sessió, s'ha fet una petita cloenda sobre com s'ha
d'educar en la personalitat crítica dels infants amb activitats d'aquest tipus,
tot sorgint la idea de conscienciar els infants sobre l'ús de les dades
personals, per exemple, que són exposades a la xarxa o en qualsevol format
virtual, de les que no es té el control, com ho podia haver estat la imatge que
havien d'enviar per saber el lloc en es trobaven a cada moment i, poder així,
realitzar la prova.
No hay comentarios:
Publicar un comentario