11 may 2017

Sessió 12. APPS (p.e. II) I LLENGÜES I TIC (p.e. III)

  • La primera de les propostes didàctiques dutes a terme durant el dia d'avui ha estat relacionada amb la creació i gestió d'APPS. Les aplicacions relacionades amb l'àmbit educatiu segueixen la següent classificació: de creació de material, d'organització de tasques, i referents a coneixements. A continuació s'exposen alguns exemples reals:
- TeacherKit: assistència i organització de sessions.
- Duolingo: aprenentatge de llengües.
- Procrastinate: organització amb calendaris.
- ITooch: presentació de continguts amb jocs.
- Mendeley: organització de documents.
- SocrativeTeacher: creació d'exàmens.
- Ready4SAt: preparació exàmens PAU.
- CamScanner: càrrega en pdf de documents.
- MyStudyLife: organització amb calendaris.

La proposta pràctica s'ha basat en la creació d'una App mitjançant Addiante drafts, que simplifica el llenguatge específic de programació i que, per tant, es pot realitzar amb alumnnes de primària.


  • La segona de les propostes didàctiques dutes a terme a classe, ha estat relacionada amb el treball de la llengua vinculada a les TIC. Tenint en compte que, al llarg dels anys, han anat apareixen diferents processos de lectoescriptura, ha sorgit la necessitat actual d'unir les TIC amb les llengües. Les escoles utilitzen vàries eines o recursos per fer-ho, com ara:
- Aplicació DIC-DIC: pràctica d'escriptura mitjançant so-grafia.
- Portal Edu 365: jocs i activitats educatives.
- Projecte llenguatges: bloc d'aula on es treballa la competència comunicativa de forma global.
- Projecte Kuenalibros: promoció de la lectura i reflexió compartida.
- Correu elecrtònic: creació de textos comunicatius reals.

Per tal de dur a terme una pràctica d'aula, s'ha assignat un vídeo sense so a cada grup de treball, i amb l'aplicació Imovie s'havia de gravar la veu del que s'hi veia, a mode de doblatge, interpretant-ne les imatges. Amb aquesta proposta, es possibilita que l'alumne dugui a terme activitats que, abans de les noves tecnologies, eren impossibles de realitzar, tot essent autònom i crític davant d'allò que produeix.


No hay comentarios:

Publicar un comentario