11 feb 2017

Sessió 4. TWITTER

MARC DE REFERÈNCIA

Na Raquel Rubín, a “Ciudadano 2.0” (veure a: https://www.ciudadano2cero.com/twitter-que-es-como-funciona/), escriu un article sobre Twitter, en què explica què és i com funciona. Afirma que es tracta d’una plataforma de comunicació bidireccional amb naturalesa de xarxa social, ja que permet escollir amb qui relacionar-se, a partir de “seguidors” (“followers”) i “seguits” (“followed”).
Seguidament, exposa una sèrie de raons per unir-se a Twitter, defensant-ne el seu ús i utilitat:
  1. Twitter és divertit i enganxa: és una manera de passar l’estona.
  2. Twitter et fa sentir més a prop les persones que es troben a distància física.
  3. Twitter és eficient: la informació arriba en grans quantitats en poc temps.
  4. Twwiter és enriquidor: com a Web 2.0, compta amb varietat de d’opinions.
  5. Twitter és una potent eina professional i de negocis: per guanyar reputació, buscar feina, etc. i aplicar tècniques de marketing.
    •  A classe, per posar en pràctica el mateix Twitter, s'ha proposat twittejar quelcom relacionat amb l'article presentat.


REFLEXIÓ SOBRE LES XARXES SOCIALS
Twitter, com la majoria de xarxes socials, pot tenir dues maneres de ser aprofitat. Mitjançant aquesta eina, la persona pot llegir i publicar informació de tota mena. La qualitat de la informació que apareix en el propi “timeline” depèn del mateix propietari del compte de a Twitter i, en aquest sentit, la tasca docent a l’escola hauria de ser el d’educar amb criteri per decidir a qui es segueix i què és allò que pot ser interessant o enriquidor per un mateix.
El valor de Twitter, per tant, és aquell que li atorga un mateix, i depèn en funció de les persones o institucions que es vulguin seguir per mantenir-se’n informat. Un mestre que tingui en compte les TIC a l’aula ha de conèixer el ventall de possibilitats que ofereix l’ús de Twitter, i saber transmetre el seu valor i utilitat més enllà de ser una proposta lúdica. 
Com a cloenda, dir que, al final de la sessió d’avui, per grups, s’ha investigat sobre diferents models pedagògics que es basen en l’ús de les TIC (que es presentaran a la pròxima sessió), d’entre els que, en aquest cas, Twitter en pot ser un bon recurs, com a eina de suport TIC a l’aula.


No hay comentarios:

Publicar un comentario